Publicita
- Morfologtické odlišnosti ceštiny [ PPT ]
- Multikulturní výchova [ PPT ]
- Obecná ceština ve frazeologii z pohledu cizincu [ PPT ]
- Situace a celkový stav dnesní ceštiny jako jazyka cizího [ PPT ]
- Sociokulturní aspekt [ PPT ]
- Sociokulturní minimum [ PPT ]
- Prezentace: konference Belgorod [ PPT ]
- Prezentace: konference Sankt Peterburg [ PPT ]
- Prezentace: konference Slovensko [ PPT ]
- Prezentace: Torino [ PPT ]
- Prezentace: slovencina ako cudzí jazyk [ PPT ]
Informace účastníkům projektu o spolufinancování projektu z
fondů EU na všech dokumentech
Tato publicita probíhá
průběžně, na všech dokumentech, které jsou určeny účastníkům projektu, je
umístěno logo s informací, že projekt je spolufinancován z fondů EU, a to
větou: Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním
rozpočtem České republiky.
Informační a komunikační materiál (plakát, leták, brožura,
skládačka, informační sdělení, zpravodaj, studie, prezenční listiny, certifikáty
atd.)
Na
všech informačních a komunikačních materiálech, které realizační tým pracovníků
užívá
v rámci publicity, a to během realizace celého projektu, např. při návštěvách
škol, jako jsou letáky, informační sdělení např. o průběhu projektu, dále do
tisku připravované studie týkající se problematiky projektu, prezenční listiny
z akcí apod., jsou umístěna loga ESF podle závazných pravidel vizuální
identity.
Z
audiovizuálních materiálů využíváme především power-pointové
prezentace, které byly vytvořeny z rozpracovaných studijních podkladů nebo byly
speciálně pro tyto účely zpracované, jež zpestřujeme např. obrazovými
přílohami, fotografiemi z akcí členů řešitelského kolektivu apod.
Internetové stránky projektu
Nástrojem
realizované publicity jsou webové stránky projektu (http://sociocultur.ujep.cz/), které byly
i v tomto monitorovacím období aktualizovány (viz např. rubriky Prezentace;
Průběžné zprávy & aktuality; Fotogalerie a další).
Jiné formy zajištění publicity projektu
Vzhledem
ke stále trvajícímu nedostatku financí na projektovém účtu není věnována taková
pozornost této formě publicity, jakou bychom chtěli. Řešitelé projektu ji proto
provádějí zatím jen v omezené míře a podle možností, tedy např. při návštěvách
různých typů škol, projekt prezentují vedením dialogu a diskusemi s pedagogy i
ostatními pedagogickými pracovníky ve školství především v tuzemsku, sami si
vytvářejí a podle potřeby upravují a aktualizují tištěné propagační materiály a
power-pointové prezentace.
O
průběžné realizaci projektu jsou informovány na základě osobních kontaktů
vytvořených členy realizačního týmu nejen školy v ČR a v zahraničí, ale i
některé katedry na PF a FF, a to zejména prostřednictvím elektronické pošty a skype.
V
tomto monitorovacím období (od srpna do října 2011) probíhala publicita omezeně,
a to nejen z důvodu nedostatku finančních prostředků na účtu, ale také vzhledem
k prázdninovému období na školách.
Proto
jsme ji realizovali jen na dvou akcích v Ústí nad Labem. Dne 22. 10. 2011 byl
projekt prezentován 11 studentům programu Specializace v pedagogice, oboru
Učitelství pro MŠ, UJEP (rektorát UJEP, učebna č. 138), a 21 účastníkům oboru
Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, celkem tedy 33 zájemcům o danou problematiku. Dne
29. 9. 2011 se konala další prezentace uspořádaná opět na rektorátě UJEP (učebna
č. 138), které se zúčastnilo 44 pedagogů z praxe.
Projekt
a jeden z jeho výstupů, kterým je trojjazyčný rusko-česko-slovenský frazeokuturologický slovník, byl v tomto období
prezentován ještě hlavní řešitelkou projektu na zasedání frazeologické komise
Mezinárodního výboru slavistů, které se konalo v rámci lingvistické konference
v Olomouci, a to v Hostýně ve dnech 8. – 11. září 2011.
Oznámení ve všech vzdělávacích materiálech
I
tato publicita probíhá průběžně. Na všech
vzdělávacích materiálech, které představuje pro cílovou skupinu studijní opora
e-learningového kurzu, jsou umístěna loga ESF podle
pravidel vizuální identity.
Z audiovizuálních materiálů využíváme v rámci
publicity také power-pointové prezentace, které byly
vytvořeny z rozpracovaných studijních podkladů nebo byly speciálně pro tyto
účely zpracované, jež zpestřujeme např. obrazovými přílohami, fotografiemi z
akcí členů řešitelského kolektivu apod.
Uvědomění příjemců pomoci
Při
propagaci projektu při uvědomování příjemců pomoci se snažíme dodržovat závazná
pravidla vizuální identity ESF. Vzhledem k nedostatku finančních prostředků
nebyly užity v tomto období žádné propagační předměty kromě samolepek s logy na
drobných propagačních materiálech, jež byly zakoupeny z vlastních zdrojů
realizačního týmu pracovníků.
Např.
při návštěvách různých typů škol v České republice prezentuje řešitelský
kolektiv projekt vedením dialogu a diskusemi s pedagogy i ostatními
pedagogickými pracovníky ve školství, sám si vytváří a podle potřeby upravuje a
aktualizuje tištěné propagační materiály a power-pointové
prezentace.
Žádné
další specificky zaměřené akce k publicitě projektu jsme v tomto období, a to
nejen vzhledem k nedostatku financí na projektovém účtu, ale i s ohledem na
závěr školní roku, který byl na většině škol poznamenán nejrůznějšími školními
akcemi (např. školními výlety, exkurzemi apod.), a prázdninovému období, nerealizovali.
Viditelné umístění trvalé informační desky
Tato
publicita probíhá průběžně. Na katedře bohemistiky PF UJEP v Ústí nad Labem je
trvale umístěna na viditelném místě informační tabule, na které jsou
řešitelským kolektivem aktualizovány veškeré informace související s realizací
projektu.
Vyvěšení vlajky na místě realizace projektu v průběhu týdne,
na který připadá 9. květen
V
průběhu týdne, na který připadá 9. květen, byla na UJEP v Ústí nad Labem
vyvěšena vlajka, což si řešitelský kolektiv ověřil jak u pracovníka rektorátu,
který je vyvěšováním vlajek pověřen, tak u kvestorky univerzity, paní Ing. Jany
Janákové.
Zvláštní tiskové a mediální zprávy
Naplňování
prvků publicity prostřednictvím např. tiskových a mediálních zpráv, průběžnými
informacemi v Učitelských novinách, což bylo naším původním záměrem, jsme
museli omezit vzhledem ke stále trvajícímu nedostatku finančních prostředků na
projektovém účtu např. tím, že místo průběžných informací v Učitelských
novinách jsme se rozhodli využívat Metodického portálu RVP, který slouží jako
komunikační platforma pro sdílení a výměnu informací v českém školství,
inspiraci a pomoc všem, kdo se zabývají výchovně-vzdělávací činností, a to
prostřednictvím jednotlivých komunitních a obsahových modulů, zejména článků,
DUM a odkazů, které slouží jako teoretická i metodická podpora učitelům a
dalším pedagogickým pracovníkům ve výuce. Publikování je zdarma (na rozdíl od nabídky
např. v Učitelském zpravodaji za 1/2 strany i po slevě za 20 000,--Kč) a
využívá ho vysoký počet pedagogů a pedagogických pracovníků (viz www.rvp.cz), srov. např. s naším již uveřejněným
článkem na http://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZUHB/13445/SOCIOKULTUemRNI-KOMPETENCE-PRO-PRACOVNIKY-SKOL-A-SKOLSKYCH-ZARIZENI.html/;
jenž je na poslední straně označen logem podle pravidel publicity.